دوره 20 (1403)
دوره 19 (1402)
دوره 18 (1401)
دوره 17 (1400)
دوره 16 (1399)
دوره 15 (1398)
دوره 14 (1397)
دوره 13 (1396)
دوره 12 (1395)
دوره 11 (1394)
دوره 10 (1393)
دوره 9 (1392)
دوره 8 (1391)
دوره 7 (1390)
دوره 6 (1389)
دوره 5 (1388)
دوره 4 (1387)
دوره 3 (1386)
دوره 2 (1385)
دوره 1 (1384)
تعداد مقالات: 7
تحلیل دیدگاه غزالی درباره ی تقابل میان منطق و امامت
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1384، صفحه 5-19
چکیده
گرچه غزالی سرسختانه با فلسفه به مخالفت پرداخت اما نه تنها مخالف منطق نبود بلکه فراگیری آن را برای اهل علم ضروری میدانست. از نظر او یکی از کارکردهای منطق این بود که جایگزین نظریه امامتی شود که توسط باطنیه عرضه شده بود. القسطاس المستقیم بهترین مصداق این رویکرد است. غزالی در این کتاب مختصر دو کار بدیع انجام میدهد: استخراج قواعد منطقی ... بیشترکواین و موجهات
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1384، صفحه 21-41
چکیده
کواین، فیلسوف تحلیلی قرن بیستم در طی حدود 20 سال (1961- 1941) مقالاتی در باب منطق موجهات نگاشته و ایراداتی به آن وارد کرده است. سالهاست که این ایرادات مورد بحث جدی منطقیون بوده است و اکثر کسانی که در باب موجهات سخنی گفتهاند، خود را ملزم دیدهاند که موضعشان را نسبت به این اشکالات روشن کنند. در این مقاله در پی آنیم که انتقادات کواین را مطرح ... بیشترتفکر فلسفی در ایران معاصر
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1384، صفحه 43-60
چکیده
پرسش از تفکر فلسفی در ایران معاصر را باید پر اهمیت تلقی کرد از ذهن و روح ایرانی که در طول تاریخ مأنوس با اندیشه حکمی و فلسفی و منشأ پیدایش نظامهای بزرگ فلسفی بوده است انتظار میرود که در طول دوره تلاقی با عالم مدرن نیز از اندیشیدن باز نایستاده باشد. تحقیق در وضع تفکر فلسفی در ایران دوره جدید علاوه بر اهمیت فینفسه، ما را با فضاهای ... بیشترPhenomenology and Post-Modernity
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1384، صفحه 7-21
چکیده
بیشترSadr-ul-Muta'allehin on Platonic Ideas
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1384، صفحه 22-48
چکیده
بیشترPlato and Innatism
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1384، صفحه 47-59
چکیده
بیشترMulla Sadra and God's Detailed Knowledge of Things
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1384، صفحه 61-76