دوره 18 (1401)
دوره 17 (1400)
دوره 16 (1399)
دوره 15 (1398)
دوره 14 (1397)
دوره 13 (1396)
دوره 12 (1395)
دوره 11 (1394)
دوره 10 (1393)
دوره 9 (1392)
دوره 8 (1391)
دوره 7 (1390)
دوره 6 (1389)
دوره 5 (1388)
دوره 4 (1387)
دوره 3 (1386)
دوره 2 (1385)
دوره 1 (1384)
تعداد مقالات: 7
معرفت شناسی ژنتیک (تکوینی) در دیدگاه پیاژه
دوره 2، شماره 5 ، فروردین 1385، صفحه 7-22
چکیده
معرفت شناسی ژنتیک (تکوینی) پیاژه، دست کم تحت تأثیر چهار منبع بوده است: فلسفه کانت، ساخت گرایی ریاضی بورباکی، زیست شناسی، و سیبرنتیک. تأثیر کانت را میتوان در توسل پیاژه به سوژه معرفتی و طرحوارههای ذهنی پیشینی آن که دادههای حسی را سازمان میدهند ملاحظه نمود. تأثیر ساخت گرایی ریاضی، به نحوی پیاژه را به نادیده گرفتن سوژه فردی و تأکید ... بیشترارزیابی نگرشهای الهیاتی پسامدرن از منظری فلسفی
دوره 2، شماره 5 ، فروردین 1385، صفحه 23-37
چکیده
با توجه به گسترش اندیشه پسامدرن در تمامی ابعاد زندگی انسان غربی، نگرشهای الهیاتی پسامدن نیز بروز یافته و اندیشمندان بسیاری را به طرح دیدگاههایی متفاوت نسبت به این نگرش واداشته است. در این مقاله، پس از بررسی خاستگاه اصلی اندیشه پسامدرن در دیدگاه کسانی همچون نیچه، هایدگر و دریدا و کلیدهای اصلی فکر آنها، نگرشهای مختلف و متنوع الهیات ... بیشترتفسیری دربارهی تصویر کانت از عقل در نقد اول
دوره 2، شماره 5 ، فروردین 1385، صفحه 39-55
چکیده
تحلیل مفهوم عقل و ارتباط آن با نظام معرفتی کانت از اهمیت بالایی برخوردار است. به عبارت دیگر، کانت شناخت را به شناختن قوای آن منوط میکند و در این میان توجه به معانی عقل و ارتباط آن با قوای دیگر ذهن ضرورت دارد. از نظر کانت، در عین وجود تمایز بین سه قوه (حس، فاهمه و عقل)، توافقی نیز میان آنها وجود دارد و این یک توافق استعلایی است. بنابراین، ... بیشترPhilosophic Sagacity and the Problems of Transmitting Philosophic Knowledge without Writing: The Ekiti Yoruba Experience'
دوره 2، شماره 5 ، فروردین 1385، صفحه 69-84
چکیده
بیشترMurtahda Mutahhari and John Stuart Mill's Critique of the Consumeristic Commodification of Culture
دوره 2، شماره 5 ، فروردین 1385، صفحه 85-94
چکیده
بیشترWhat to Make of Michel Foucault's Perceptions of the Iranian Revolution
دوره 2، شماره 5 ، فروردین 1385، صفحه 95-114
چکیده
بیشترPhilosophic Sagacity and the Problems of Transmitting Philosophic Knowledge without Writing: The Ekiti Yoruba Experienc'
دوره 2، شماره 5 ، فروردین 1385، صفحه 115-124