ارسطو. (1389). متافیزیک. ترجمة شرفالدین خراسانی. تهران: حکمت
اسفندیاری، سیمین. (1389). «کوگیتو» ی دکارت و جهات تاریخی آن در اندیشة آگوستین و «انسان معلق» ابنسینا. فصلنامه تاریخ فلسفه، شماره اول
اینوود، مایکل. (1395). روزنهای به اندیشة مارتین هیدگر. ترجمه احمدعلی حیدری. تهران: نشر علمی.
آگوستین، مارکوس اورلیوس. (1391). اعترافات آگوستین قدیس. ترجمة افسانه نجاتی. تهران: پیام امروز
آگوستین، مارکوس اورلیوس. (1392). شهر خدا. ترجمة حسین توفیقی. تهران: دانشگاه ادیان و مذاهب
بوفره، ژان. (1395). دیالوگ با هیدگر (فلسفة یونانی). ترجمة شروین اولیایی. تهران: ققنوس
دریفوس، هیوبرت. (1399). در-جهان-بودن، شرحی بر قسمت نخست وجودوزمان هیدگر. ترجمة زکیه آزادانی. تهران: نشرنی
دکارت، رنه. (1367). سیر حکمت در اروپا (رسالة گفتار در روش راه بردن عقل). ترجمة محمدعلی فروغی. تهران: زوار.
دکارت، رنه. (1390). فلسفة دکارت، شامل سه رسالة قواعد هدایت ذهن، اصول فلسفه و انفعالات نفس. ترجمة منوچهر صانعی درهبیدی. تهران: مؤسسة فرهنگی، هنری و انتشارات بینالمللی الهدی.
دکارت، رنه. (1391). تأملات در فلسفة اولی. ترجمة احمد احمدی. تهران: سمت.
ژیلسون، اتین. (1397). گفتار در روش. مقدمه و حواشی: اتین ژیلسون. ترجمة محمدعلی فروغی، سید اشکان خطیبی. تهران: مرکز.
سیدی، سید محمدجواد. (1395). نقد هیدگر بر مفهوم جهان در فلسفه دکارت. پژوهشهای فلسفی کلامی، فصلنامه پژوهشهای فلسفی-کلامی. شماره دوم
لوکنر، آندرئاس. (1394). درآمدی به وجود و زمان، ترجمة احمدعلی حیدری. تهران: نشر علمی.
هیدگر، مارتین. (1368). فلسفه چیست؟ ترجمة مجید مددی. استکهلم: آرش.
هیدگر، مارتین. (1383). متافیزیک چیست. ترجمة سیاوش جمادی. تهران: ققنوس.
هیدگر، مارتین. (1384). پایان فلسفه و وظیفة تفکر. ترجمة محمدرضا اسدی. تهران: اندیشة امروز.
هیدگر، مارتین. (1389). هستی و زمان. ترجمة سیاوش جمادی. تهران: ققنوس.
هیدگر، مارتین. (1390). مسائل اساسی پدیدارشناسی. ترجمة پرویز ضیاءشهابی. تهران: مینوی خرد.
هیدگر، مارتین. (1396). چه باشد آنچه خوانندش تفکر. ترجمة سیاوش جمادی. تهران: ققنوس.
هیدگر، مارتین. (1399). پرسش وجود، (برگردان و شرح درآمد وجود و زمان). ترجمه و تحقیق سید محمدرضا بهشتی و زینب انصاری نجفآبادی. تهران: علمی.
هیدگر، مارتین. (1399). نیچه (جلد سوم). ترجمة ایرج قانونی. تهران: آگه.
هیدگر، مارتین. (1400). پایان فلسفه. ترجمة احمدرضا معتمدی. تهران: هرمس.
Aristotle. (1924) ARISTOTLE'S METAPHYSICS; ed. W.D. Ross. Oxford: Clarendon Press.
Aristotle (2018). Metaphysics. Translated by Sharafuddin Khorasani. Tehran: Hekmat. [in Persian]
Augustine, Marcus Aurelius. (2011). Confessions of Saint Augustine. Translated by Afsaneh Nejati. Tehran: Payam-e Emrouz. [in Persian]
Augustine, Marcus Aurelius. (2012). City of God. Translated by Hossein Tawfighi. Tehran: University of Religions and Denominations. [in Persian]
Bouffre, Jean. (2015). Dialogue with Heidegger (Greek philosophy). Translated by Shervin Olyaei. Tehran: Qoqnous. [in Persian]
Dreyfuss, Hubert. (2019). Being-in-the-world, a commentary on the first part of Heidegger's existence and time. Translated by Zakieh Azadani. Tehran: Nashr Ney. [in Persian]
Descartes, Rene. (1988). The path of wisdom in Europe. Translated by Mohammad Ali Foroughi. Tehran: Zavar. [in Persian]
Descartes, Rene. (2011). Descartes' philosophy, including three treatises on the rules of guiding the mind, the principles of philosophy, and the actions of the soul. Translated by Manouchehr Sanei Darehbidi. Tehran: Al-Hadi Cultural, Art and International Publications Foundation. [in Persian]
Descartes, Rene. (2011). Reflections on the first philosophy. Translated by Ahmad Ahmadi. Tehran: Samt. [in Persian]
Esfandiari, Simin. (2018). "Cogito" of Descartes and its historical aspects in the thought of Augustine and the "suspended man" of Avicenna. Quarterly Journal of History of Philosophy, first issue. [in Persian]
Gilson, Etienne. (2017). Speech in the method. Introduction and margins: Etienne Gilson. Translated by Mohammad Ali Foroughi, Seyyed Ashkan Khatibi. Tehran: Markaz. [in Persian]
Heidegger, Martin; (1967). SEIN UND ZEIT; Max Niemeyer
Heidegger, Martin; (1983). EINFDHRUNG IN DIE METAPHYSIK; VITTORIO KLOSTERMANN: Frankfurt am Main·
Heidegger, Martin; (1994) ZOLLIKONER SEMINARE; VITTORIO KLOSTERMANN
Heidegger, Martin; (2002) GRUNDBEGRIFFE DER ARISTOTELISCHEN PHILOSOPHIE; VITTORIO KLOSTERMANN:
Heidegger, Martin; (2002). WAS HEISST DENKEN; VITTORIO KLOSTERMANN: Frankfurt am Main.
Heidegger, Martin. (1989). What is philosophy? Translated by Majid Madadi. Stockholm: Arash. [in Persian]
Heidegger, Martin. (2004). What is metaphysics? Translated by Siavash Jamadi. Tehran: Qoqnous. [in Persian]
Heidegger, Martin. (2005). The end of philosophy and the task of thinking. Translated by Mohammad Reza Asadi. Tehran: Andishey-e Emrouz. [in Persian]
Heidegger, Martin. (2010). existence and time. Translated by Siavash Jamadi. Tehran: Qoqnous. [in Persian]
Heidegger, Martin. (2011). Basic problems of phenomenology. Translated by Parviz Zia Shahabi. Tehran: Menouy-e Kherad. [in Persian]
Heidegger, Martin. (2016). Whatever you read, think. Translated by Siavash Jamadi. Tehran: Qoqnous. [in Persian]
Heidegger, Martin. (2019). The question of existence, (return and description of the income of existence and time). Translation and research by Seyyed Mohammadreza Beheshti and Zainab Ansari Najafabadi. Tehran: Elmi. [in Persian]
Heidegger, Martin. (2019). Nietzsche (third volume). Legal translation. Tehran: Agah. [in Persian]
Heidegger, Martin. (1400). The end of philosophy. Translated by Ahmadreza Motamedi. Tehran: Hermes. [in Persian]
Inwood, Michael. (2015). An opening to the thought of Martin Heidegger. Translated by Ahmad Ali Heydari. Tehran: Elmi Publication. [in Persian]
Luckner, Andreas. (2014). An introduction to existence and time, translated by Ahmad Ali Heydari. Tehran: Elmi Publication. [in Persian]
Seyyedi, Seyyed Mohammad Javad. (2015). Heidegger's criticism of the concept of the world in Descartes' philosophy. Theological Philosophical Researches, Theological Philosophical Research Quarterly. Second Issue. [in Persian]
Teixeira, William. (2020). “On the role and function of Augustine’s inwardness in the constitution of Descartes’ cogito”, Philosophy International Journal, Vol 3. Issue1