1. توماس آکوئینی و فلسفه

محمد ایلخانی

دوره 5، شماره 19 ، پاییز 1388، ، صفحه 7-26

http://dx.doi.org/10.22054/wph.2009.5772

چکیده
  در تبیین اندیشة توماس عده‌‌ای آن را نمونة اعلای فلسفة مسیحی و فلسفة جاویدان خوانده‌اند و عده‌‌ای دیگر نیز او را متکلمی کامل نامیده‌اند و بر هماهنگی کامل میان عقل و ایمان در آثار او تأکید کرده‌اند. در این مقاله، سعی شده تا نشان داده شود که اندیشة توماس را نمی‌توان یک فلسفه دانست و اصطلاح فلسفة مسیحی برای آن مناسب نیست. توماس سعی ...  بیشتر