تقریر هایدگر از ایدئالیسم افلاطونی به عنوان خاستگاه استتیک

احمد رحمانیان؛ شمس الملوک مصطفوی

دوره 8، شماره 31 ، مهر 1391، ، صفحه 121-138

https://doi.org/10.22054/wph.2012.5855

چکیده
  یونانیان هرگز واژه ای مطابق با آنچه ما به معنی دقیق کلمه از واژه هنر مراد می کنیم نداشتند اما دو مفهومpoiesis و techne را که معنایی گسترده تر از هنرهای زیبای امروزی داشتند برای اشاره به این معنا به کار می بردند. poiesis به معنی فرا-آوردن یا ساختن بود که در آن to on یعنی امر حاضر یا هستنده، به حضور می آمد که به دو طریق اساسی techne و physis روی می داد. در که ...  بیشتر