فلسفه
جستاری در باب رسانه با نظر به آراء هیدگر و پستمن

سیده آزاده امامی؛ یوسف شاقول

دوره 19، شماره 73 ، فروردین 1402، ، صفحه 83-107

https://doi.org/10.22054/wph.2023.70536.2114

چکیده
  رسانه های مدرن را به سبب تأثیرشان بر زندگی بشر بی هیچ تردیدی مهم‌ترین پدیده عصر حاضر باید به حساب آورد. از علم و دین و سیاست و اقتصاد تا شخصی‌ترین مناسبات روزمره، همه متأثر از پیامدهای این پدیده‌اند. چنین گستره تأثیری اندیشمندان ‌را به نظرورزی در حوزه رسانه واداشته است. حاصل این پژوهش‌ها سربرآوردن دانشی جدید در عرصه مطالعات میان‌رشته‌ای ...  بیشتر

ملزومات و نتایج فلسفی صنعت تبلیغات در رسانه‌ها

علیرضا منصوری

دوره 10، شماره 38 ، تیر 1393، ، صفحه 103-119

چکیده
  تصور قالبی از رسانه‌های جمعی این است که رسانه‌ها، ابزاری برای ارسالِ اخبار و توسعۀ ارتباطات هستند که کارکردشان اطلاع‌رسانی، سرگرمی و اشاعۀ کدهای اخلاقی برای مردم است. در این مقاله، عمدتاً با تکیه بر دیدگاه‌ها و رهیافت‌های "هایدگر" و "مارکس" دربارۀ تکنولوژی، به ارایۀ تحلیلی از صنعت رسانه و رابطۀ آن با تبلیغات خواهیم پرداخت که این ...  بیشتر